7 februari 2017

Sprekers

Venco (Cloetta)

Cloetta is een internationaal bedrijf met een leidende positie binnen de zoetwarenmarkt. We bezitten veel van de oudste, sterkste en meest bekende merken binnen deze markt, waarvan o.a. Sportlife, KING, Red Band, Venco en Lonka in Nederland.

Allen “made in Holland” want de fabrieken zijn gevestigd in Sneek, Roosendaal en net over de grens in België.

Het commercieel hoofdkantoor van de “Midden-Europa regio” staat in Oosterhout. Hier werken o.a. marketing, sales, category development, supply service en finance collega’s. Een relatief jong team vol positieve energie en ambitie. We spreken hier vaak van de “kan niet bestaat niet” mentaliteit en werken hier in veel vrijheid (geen inmenging hoofdkantoor). We willen de beste zijn in wat we doen, maar hebben daarnaast vooral veel plezier in het werk en met elkaar!

De presentatie
De presentatie zal gefocust zijn op ons Nederlandse dropmerk Venco. Dit merk heeft al ruim 135 jaar een passie voor drop. Maar wist je dat Nederlands bekendste broodbeleg bedacht is door de toenmalige directeur van Venco? Venco heeft namelijk in 1908 hagelslag geïntroduceerd.

De commercial die getoond wordt gaat in op typische Nederlandse dingen en momenten die ons Nederlanders maakt. Wij als Venco zijnde, zijn trots op deze Nederlandse roots!

Sprekers


Natasja Deelen
HR Director Middle Europe


Peter de Been
Senior Brand Manager

Magnum (Unilever)

Magnum werd door Unilever in 1989 geïntroduceerd als een tussendoortje en niet als een “gewoon” ijsje wat nu nog steeds een state-of-mind is. Vandaag de dag is Magnum een van ’s werelds leidende en toonaangevende ijsmerken. Iedere zomer slaagt Magnum erin om vele ijsliefhebbers te laten genieten van hun favoriete ijsje. Magnum valt tevens onder het zeer bekende ijs merk OLA, de nummer één van Nederland op het gebied van consumptie-ijs. OLA blijft niet stilzitten en blijft verrassen wat ook centraal staat bij Magnum. Met hun unieke en krachtig marketingstrategie weten zij de consumenten telkens te verrassen met nieuwe smaken. Magnum is geen doorsnee ijsje, maar een verrassend, stijlvol en kwalitatief product. Helemaal in de lijn met “Take Pleasure Seriously”.

De presentatie
Daar op een volgend zal de presentatie ook in teken staan van het premiummerk met de associaties stijlvol en kwalitatief. ‘A Night At The Magnum Mansion’ was hét event van het jaar waar BN’ers en influencers zich in de ‘Roaring Twenties’ waagde. Een stijlvol feest op een dito locatie, dat direct wordt gelinkt aan het premium-merk. 

Spreker
Anne Schreuders
Senior Brand Manager Impulse Ice Cream

Mora (van Geloven)

Het begon voor Marcel Mourmans, de grondlegger van Mora, allemaal in een kleine buurtslagerij in Maasticht. Hier begon hij met het ontwikkelen van eigen recepten. Deze producten probeerde hij te verkopen aan cafetaria’s in de buurt. Dat loopt zo goed dat hij samen met zijn vrouw, Robby Ramaekers, in 1960 het bedrijf Mora opricht. Mora is een samenvoeging van Mo van Mourmans en Ra van Ramaekers. Als snel wordt de slagerij te klein en in 1972 is de vraag naar Mora snacks zo groot dat er een moderne snackfabriek in Maastricht wordt gebouwd.

In maart 2006 sluiten Unilever en snackproduct Ad van Geloven (nu Van Geloven) een definitieve overeenkomst voor de verkoop van Mora. Met snack specialiteiten, als de Kipkorn®, Viandel® en de Mora kipsaté, veroverde het innovatieve Mora een zeer stevige marketpositie. Dat Mora blijft innoveren, blijkt ook uit haar nieuwste innovaties, in samenwerking met De Vegetarische Slager,: de vegetarische draadsjesvleesch kroket, draadjesvleesh bitterbal en Kipkorn®. Deze innovatie sluit naadloos aan op de missie van Van Geloven: ‘Goed genieten voor iedereen’, dus ook wanneer je (even) geen vlees wilt eten. 

De oranje kleur en Cora zijn onlosmakelijk aan het merk van Mora verbonden. Cora is sinds 1986 hét gezicht van Mora en is inmiddels één van de langstlopende en meest bekende reclamepersoonlijkheden. Cora heeft een grote dosis vrolijkheid, energie, humor en natuurlijk haar typische Maastrichtse dialect, waarmee ze alle harten van snack liefhebben Nederland verovert.

Sprekers

Susan Janssen
Marketing Manager Retail NL

Marcel Joosten
Marketing Directeur

Rivella (Vrumona)

Rivella has a long, rich and proud history. Originating from Sqitzerland, it was founded in by Robert Barth in 1952. In 1957, Rivella was brought to the Netherlands by the Coöperatieve Condensfabriek Friesland (CCF). The following year, the Dutch company introduced ‘Rivella Light’, the very first light soft drink in Europe and a new category was born. Since 1984, Rivella has been a part of the Vrumona BV portfolio as a licensed brand, however it still has strong ties to the north of the country with many loyal enthusiasts

Today Rivella is enjoyed by all in the Netherlands. It has more than established itself in the Dutch soft drink market as a healthy alternative to other offerings. In recent years, Rivella has expanded its product range and now includes Green Tea and Cranberry variants as well as a no-bubbles range. The brand itself has undergone through a transition itself. Gone is the “weird” and “different”, ‘Beetje vreemd, maar wel lekker’ from the 90’s. Today Rivella stands strong and proud under ‘Naturel is wel zo lekker’.

Presentation
In 2014, Doutzen Kroes was chosen as the new celebrity endorsement for Rivella. Rivella and Doutzen share many of the same personality traits and the brand linkage was strong which has resulted in fantastic results. Starring in two commercials, the one chosen for the evening is the most recent one from the 2017 launch of the no-bubbles range.

Speaker
Kieran Metherell
Rivella Junior Brand Manager

Note: deze presentatie zal in het Engels worden gehouden.